Köpvillkor

Nedanstående sälj- och leveransvillkor gäller för alla leveranser från Tygpunktens Webbshop inom Sverige.
Villkoren gäller vid tillfällen då inga andra avtal har ingåtts mellan köparen och Tygpunkten.

Pris och kvantitet

Tyger, band och spets är prissatta per meter. Minsta beställning är 0,2 meter. För vissa tyger är minsta beställning 0,6 meter.
Knappar, mönster och laglappar är prissatta per styck. Alla priser är inklusive moms.

Exempel på beställning:

Du vill beställa 1,7 meter av ett tyg.
Skriv in 1,7 i rutan som anger kvantitet. Klicka sedan på Lägg i varukorgen.
Klicka på Varukorg uppe till höger. Du har nu 1,7 (meter) i din varukorg.
Du vill även beställa 0,5 meter av ett annat tyg. Skriv in 0,5 i rutan som anger kvantitet osv.

Registrering av konto och hantering av personuppgifter

När du handlar och registerar dig som kund i webbshoppen skapas ett konto där du uppger dina personuppgifter. Dessa används av oss för att administrera dina köp. Vi är personuppgiftsansvariga och dina personuppgifter lämnas inte i något fall ut till tredje part. De kommer att sparas i vårt register i ett år från och med senaste köp eller registreringsdatum. Logga in och klicka på Mina personliga uppgifter eller Mina adresser om du vill ändra dessa. Du kan avregistrera ditt konto genom att mejla info@tygpunkten.se.

Betalning och leverans

Betalning görs med banköverföring till bankgiro 876-0787. Vi har även Swish: 123 354 65 20.
Beställningsbekräftelse och faktura skickas direkt till Din mejladress. Här finner du även bankgiro- och kontonummer. 
OBS! Varorna skickas när fakturan är betald. Efter 14 dagar makuleras obetald order. 
Alla beställningar skickas med Posten om inget annat avtalats. Fraktavgift 69 kr.
Leveransen sker till köparens adress i Sverige och bör nå köparen inom 3 - 4 dagar.Vid eventuell försening hör vi av oss till Dig med mer information. Som konsument har Du alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening. Bor du i närheten eller kan ta dig till Kävlinge så är du givetvis välkommen att hämta tyget här. Välj då Upphämtning som leveransalternativ. Då läggs ingen fraktavgift på fakturan. 

Slutsålda produkter och större/mindre beställningar

Du får via mejl besked om ett tyg eller produkt är tillfälligt slut eller inte finns i tillräcklig mängd.
Vi gör vårt bästa för att tillfredsställa våra kunders behov och så snabbt som möjligt få hem det som saknas.Hör gärna av dig med frågor angående vårt lager. Vi beställer gärna hem mer om produkten finns tillgänglig hos grossisten.Vi tar givetvis även emot större beställningar. Ta då gärna kontakt med oss. Mejla till info@tygpunkten.se eller ring under öppettider 0700-90 25 16.  Kontakta oss även vid mindre beställningar av t ex mönster, band, knappar, laglappar då fraktavgiften kan bli reducerad.

Reklamation

Vid eventuellt fel på varan bytes denna utan kostnad. Detta förutsatt att du INTE klippt, sytt eller tvättat tyget. Du måste lämna ett meddelande om felet inom 2 månader efter det att du upptäckt det. Det är upp till dig att ange tydligt och tillräckligt vad varan har för fel. 
OBS! Färger på bild återger inte exakt den verkliga färgen. Beställ gärna tygprover.

Ångerrätt

Tygpunkten tillämpar 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot varan. Vid ångrat köp ska Tygpunkten informeras om detta senast 14 dagar efter du tagit emot varan. Du är skyldig att returnera varan i samma mängd och skick som du tog emot den. Se alltid till att tyget är felfritt INNAN du klipper, syr eller tvättar. Har du gjort något av detta så gäller INTE ångerrätten och tyget tas EJ emot i retur. Du står själv för de kostnader som uppkommer i samband med returen. 
Returadress: Tygpunkten, Mårtensgatan 16, 244 31 Kävlinge.